Anger at Saudi censorship of RNW websites

RNW archive

This article is part of the RNW archive. RNW is the former Radio Netherlands Worldwide or Wereldomroep, which was founded as the Dutch international public broadcaster in 1947. In 2011, the Dutch government decided to cut funding and shift RNW from the ministry of Education, Culture and Science to the ministry of Foreign Affairs. More information about RNW Media’s current activities can be found at https://www.rnw.org/about-rnw-media.

Radio Netherlands Worldwide has reacted angrily to apparent censorship of its websites by Saudi Arabia.

Deputy Editor-in-Chief Ardi Bouwers said, "However balanced our reporting may be, apparently it is touching a raw nerve with the Saudi authorities." 

Internet users in Saudi Arabia have been unable to access Radio Netherlands Worldwide's websites for the past couple of weeks. People attempting to visit the site are presented with a message stating that the website has been blocked. A possible cause is a video published on RNW's Arabic site showing a migrant being beaten up in Saudi Arabia.

Earlier this year, RNW exposed the dismal working conditions of domestic staff at the Saudi Embassy in The Hague. A recent interview with prominent Syrian human rights activist Haitham Malehled led to many reactions from the Arab world.

So far there has been no Saudi statement about the blocking of RNW's websites.

(rk/imm)

© Radio Netherlands Worldwide

Read the full story